نمایش 1–12 از 242 نتیجه

نمایش 9 24 36

زیمنس، (به آلمانی: Siemens) شرکت خوشه ای آلمانی و چند ملیتی است، که در سال ۱۸۴۷ توسط ارنست فون زیمنس در شهر برلین تاسیس شد. امروزه شرکت زیمنس در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، انواع قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم های خودکارسازی، اتوماسیون صنعتی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند.

در ادامه به معرفی و بررسی تمام محصولات برق صنعتی زیمنس خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید.

مانیتور صنعتی از محصولات برق صنعتی زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس برای مشاهده پارامترهای اتوماسیون صنعتی زیمنس مانند پی ال سی زیمنس (Siemens PLC) و درایو زیمنس (Siemens Driver) استفاده می شود.

مانیتور صنعتی زیمنس در واقع یک ال سی دی (LCD) است که در آن میتوان برنامه ریزی و برنامه نویسی کرد. همچنین به کمک آن می توان سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس را کنترل کرد و پارامتر های مختلف را تغییر داد.

تا قبل از عرضه HMI زیمنس،از سیستم های کامپیوتری برای کنترل تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس استفاده میشد ، ولی سیستم های کامپیوتری یک نقص بزرگ به همراه داشتند و آن این بود که نرم افزارهای کامپیوتری بسیار آسیب پذیر بودند و گاهی اوقات دچار ویروس می شدند که این امرباعث ضررهای بسیار در سیستم های اتوماسیون صنعتی زیمنس می شدند.

لوگو از محصولات برق صنعتی زیمنس

مینی پی ال سی (Mini PLC) یا همان لوگو نوعی کنترل کننده کوچک و ساده می‌باشد که برای مصارف کوچک همچون ساختمان ها، مرغداری ها، دامداری ها و پرورش ماهی و ..استفاده می‌شود.

لوگو نیز همچون PLC های دیگر قابل برنامه ریزی بوده و به دلیل یکپارچه (Compact) بودن آن، از طریق کلیدهایی که بر روی آن تعبیه شده برنامه ریزی می‌شود.

کنتاکتور از محصولات برق صنعتی زیمنس

 یکی از مهم ترین و پرکاربردترین محصولات برق صنعتی زیمنس، کنتاکتور زیمنس میباشد که از ۳ بخش اصلی تیغه، بوبین و محفظه تشکیل شده است . از بخش های فرعی آن می توان از تیغه کمکی و رله حرارتی  نام برد. کنتاکتور از طریق تحریک بوبین به عنوان کلیدی برای قطع و وصل کردن مدارهای قدرت از راه دور استفاده می شود . علاوه بر این در تابلو های برق نیز از آن به عنوان کلید الکترومغناطیسی به کار گرفته می شود .

یکی از تجهیزات برق صنعتی که از اتصال ناقص کنتاکتور ها جلوگیری می کند، کنترل فاز زیمنس است که بلافاصله بعد از آن وصل می شود.

از مزایای این نوع از محصولات برق صنعتی زیمنس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع خطای ناشی از راه اندازی مجدد ماشین(دستگاه) در مواقع خاموشی
  • امکان فرمان از چند محل به صورت اتوماتیک
  • دارای حفاظت بیشتر و اقتصادی تر و ایمن تر
  • عمر بیشتر نسبت به سایر تجهیزات برق صنعتی

کلید هوایی از محصولات برق صنعتی زیمنس

مورد بعدی از محصولات برق صنعتی زیمنس کلید های هوایی هستند. کلید های هوایی زیمنس، کلیدهای فشار قوی هستند که هم جهت حفاظت از شبکه و هم جهت قطع و وصل خط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علت اینکه بر این کلیدها، کلید هوایی می‌گویند این است که مکانیزم اطفاء حریق در هوای آزاد صورت می‌گیرد. کلیدهای هوایی بر دو نوع فیکس و کشویی تقسیم می‌شوند.

کلید حرارتی از محصولات برق صنعتی زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس کلید هایی  هستند که  بیشتر جهت حفاظت  از اختلاف بار و جریان  کاربرد دارد و معمولاً  بر سر راه مدار الکتروموتورها بر  اساس آمپر و کیلو آمپر  قرار می گیرد.

ویژگی مهم این نوع کلید ها  این است که پس از جریان نشتی و خطا بلافاصله الکترو موتور را از مدار خارج میکند. به این نوع کلید ها، کلید اورلود نیز میگویند که در برند زیمنس این نوع کلید ها بر حسب تیپ از مدل ۳VE(که مدل قدیم کلید حرارتی  می باشد)، شروع شده که تا به امروز آخرین مدل آن با تیپ ۳RV  به تولید رسیده است.

کلید بیمتال از محصولات برق صنعتی زیمنس

بیمتال زیمنس تجهیزی است که بعنوان حفاظت کننده موتور در برابر جریان های اضافه به کار می رود و از دو نیمه هادی با ضرایب انبساطی متفاوت ساخته می شوند. این فلز ها با زیاد شدن تغییر طول می دهند و قطعه هادی بیمتال به سمت فلز با ضریب انبساطی کمتر خم می شود.

برخی از نکات قابل توجه در کلید بیمتال زیمنس:

  • در حالتی که خطا در یکی از فازها رخ بدهد دو فاز دیگر نیز قطع می گردند.
  • در صورتی که جریان عبوری به ۱۰ برابر جریان نامی برسد بیمتال پس از ۲ ثانیه مدار قدرت و فرمان را قطع می کند.
  • بیمتال ها نسبت به درجه حرارت محیط حساس هستند.
  • اگر به صورت دائم جریانی معادل ۱۰ درصد اضافه بار از بیمتال عبور کند، بیمتال پس از ۲ ساعت بصورت اتوماتیک مدار را قطع می نماید.

کلید اتوماتیک کمپکت از محصولات برق صنعتی زیمنس

در شبکه سه فاز به هنگام افزایش سطح جریان اغلب قطع سه فاز بطور همزمان لازم و ضروری است، در بعضی از شبکه‌های توزیع می‌بایست به محض برگشت جریان (ولتاژ) یا افت بیش از حد مجاز ولتاژ، مدار بطور خودکار قطع و آلارم‌های لازم ایجاد گردد.

کلید اتوماتیک یک نوع بریکر قابل قطع زیر بار است که جهت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار در موتور‌ها و سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف کننده‌های دیگر استفاده می‌شوند، به عبارت دیگر این کلید‌ها به منظور حفاظت و قطع کردن مدار در برابر برگشت جریان و یا افت ولتاژ بیش از حد مجاز و کشیده شدن جریان اضافه توسط مصرف کننده (اضافه بار) و اتصال کوتاه مدار به کار می‌روند. کلید برای نوع جریان dc یا ac در تعداد قطب‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ قطب ساخته می‌شوند.

کارت های افزاینده و دیجیتال و آنالوگ زیمنس

کارت های آنالوگ ورودی، سیگنال های الکتریکی آنالوگ را از سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت نموده و آن ها را به دیتا تبدیل می نمایند. در این کارت ها به منظور تبدیل سیگنال الکتریکی به دیتا، از واحدی به نام A/D استفاده می شود. سیگنال ورودی به هر کانال کارت آنالوگ، به A/D وارد شده و در آنجا به دیتا که به یک عدد دیجیتال ۱۶ بیتی است تبدیل می گردد. لازم است کاربر در برنامه ی خود این عدد را به طور صحیح مقیاس نموده و سپس از آن استفاده نماید.

اگرچه کارت های معمولی فقط دارای یک واحد A/D هستند ولی عمل تبدیل آنالوگ به دیجیتال برای هر کانال در کارت آنالوگ به صورت جداگانه و ترتیبی انجام می شود، یعنی در هر لحظه یکی از ورودی ها به واحد A/D ارسال شده و عدد دیجیتال به دست آمده در اختیار PLC قرار می گیرد. انواع کارت های آنالوگ ورودی را می توان طبق شکل بالا دسته بندی نمود.

کارت های زیمنس

سافت استارتر از محصولات برق صنعتی زیمنس

اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشیم از اسم این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس معلوم هست که سافت استارتر (soft starter) به معنی چیزی هست که استارت را نرم انجام میدهد و سافت استارت (soft start) به معنی راه اندازی نرم است، بنابراین ما با وصل کردن این دستگاه  به الکتروموتور می توانیم الکتروموتور را به صورت نرم راه اندازی کنیم.

همانطور که میدانید الکتروموتور در سایز های بزرگتر را نمی توان به صورت مستقیم راه اندازی کرد چونکه با جریان راه اندازی ۴ الی ۱۰ برابر جریان نامی مواجه خواهیم شد پس می آییم از روش هایی مثل ستاره مثلث، سافت استارتر و درایو صنعتی (اینورتر) استفاده می کنیم.

سافت استارتر زیمنس

رله‌های حفاظتی از محصولات برق صنعتی زیمنس

حفاظت یک المان ضروری برای شبکه، تولیدکنندگان برق و شرکت های صنعتی در هر حوزه ای است. حدودا بیش از ۱۰۰ سال است که زیمنس فناوری های مختلف حفاظتی خود را به همراه ابداعات همیشگی به صنعت برق ارائه کرده است. این پایداری بلند مدت به معنی رضایت بالای کاربران از محصولات و خدمات زیمنس برای مدت های طولانی است. زیمنس یک برند ایده آل برای غلبه بر چالش های سیستم های قدرت هوشمند است.

مهمترین مزیت رله حفاظتی زیمنس جدا کردن قسمت معیوب از دستگاه ها و ادامه کار قسمت های دیگر می باشد. رله های حفاظتی محیط کاربری آسان دارند و دارای امکانات پیشرفته هستند. برای پیکر بندی نیاز به صرف هزینه ندارد و رایگان می باشد. باطری پشتیبان هم احتیاج نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تایمر زیمنس

محصولات برق صنعتی زیمنس

پی ال سی از محصولات برق صنعتی زیمنس

plc مخفف کلمه Programmable Logic Controller بوده و و نوعی کنترل کننده منطقی برنامه پذیر می باشد. پی ال سی زیمنس امروزه نقش مهمی در مدیریت و برنامه ریزی بخش های صنعتی داشته و منجر به مدیریت بهتر فرایندها در این بخش می گردد.

اینورتر از محصولات برق صنعتی زیمنس

اینورترهای برند زیمنس (مطرح ترین برند صنعت آلمان) که به اختصار VFD یا درایو سرعت متغیر زیمنس نیز نامیده می‌شوند، جزء اینورترهای استاتیک و فاقد قطعات متحرک هستند که در مدل ها و سری‌های گوناگون تولید می‌شوند تا بتوانند به راحتی پاسخگوی تمامی نیازهای برنامه های صنعتی باشند، از دیگر ویژگی‌های اینورتر زیمنس می‌توان به موارد زیر که باعث برتری این برند گشته است؛ نیز اشاره کرد:

اینورتر زیمنس میکرومستر

  • توانایی تنظیم و راه اندازی تخصصی دور موتورهای الکتریکی AC (موتورهای سه فاز)
  • قابلیت روشن و خاموش کردن موتور به صورت کنترل‌شده و تنظیم دقیق زمان روشن و خاموش کردن
  • کنترل انواع موتورهای AC و DC
  • بهره گیری از مدهای کنترلی V/F، برداری و گشتاور ثابت
  • توانایی تغییر سرعت موتور از صفر تا چند برابر سرعت نامی موتور
  • قابلیت راه‌اندازی و توقف نرم (که همین امر موجب کاهش تنش‌های وارده به موتور و سایر ادوات دوار و کاهش مصرف انرژی در زمان ترمز و توقف سریع شده است).

پیشنهاد می کنم محتوای تفاوت اینورتر و درایو را نیز مطالعه کنید.

نمایندگی زیمنس پیزو الکتریک

بدون شک فروشگاه پیزو الکتریک را می توان یک نمایندگی زیمنس عالی در تهران دانست. این نمایندگی محصولات برق صنعتی زیمنس در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینه برق صنعتی و فروش اینورتر ها و درایو های صنعتی در بازار لاله زار تاسیس شد.

خرید انواع تجهیزات برق صنعتی 

در دنیای مدرن امروزی با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از برق هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود. احتمالاً تابه‌حال اسم برق صنعتی به گوشتان خورده است. بااین‌حال ممکن است اطلاعات کمی درباره‌ی آن داشته باشید. برق صنعتی که پایه و اساس صنعت است از مهم‌ترین شاخه‌های رشته‌ي برق است و امروزه کاربردهای فراوانی دارد. در این مقاله پیزو الکتریک، نمایندگی اشنایدر، قصد داریم به بررسی برق صنعتی و تجهیزات آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

برق صنعتی چیست؟

در یک تعریف بسیار ساده، به کاربرد برق در صنعت، برق صنعتی می‌گویند. در تعریف آکادمیک، کنترل جریان برق واردشده به کارگاه‌ها یا کارخانه‌های صنعتی را برق صنعتی می‌گویند. بر اساس این تعریف، کنترل، مدیریت و استفاده از جریان الکتریکی در کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی به‌ویژه برای فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی (روشن و خاموش کردن) تجهیزات صنعتی، مصداقی از برق صنعتی است.

به‌طورکلی، جریان برق مورداستفاده در کارخانه‌های صنعتی از نوع سه فاز و ولتاژ کاری ۳۸۰ ولت است.

نیروی برق اغلب به دو شکل برق خانگی و برق صنعتی توزیع می‌شود. ازاین‌جهت، جریان برق خانگی به‌عنوان جریان تک فاز و برق صنعتی به‌عنوان جریان سه فاز شناخته می‌شود. بر اساس این امر، جریان برق سه فاز مورداستفاده در اغلب صنایع، در مفهوم برق صنعتی تعبیر می‌شود.

درنتیجه، برق صنعتی یا سه فاز نوعی سیستم توزیع و انتقال برق است که به وسیله‌ي تجهیزات مختلف پیاده‌سازی می‌شود.

انواع تجهیزات برق صنعتی چیست؟

تجهیزات برق صنعتی عبارت‌اند از:

کنتاکتور: کنتاکتور یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در قطع و وصل کردن جریان الکتریکی، اعم از جریان تک فاز و سه فاز است. این قطعه از سه بخش اصلی شامل محفظه، بوبین و تیغه و دو بخش فرعی شامل رله حرارتی و تیغه کمکی تشکیل‌شده است.

یکی از تجهیزات برق صنعتی که از اتصال ناقص کنتاکتور ها جلوگیری می کند، کنترل فاز زیمنس است که بلافاصله بعد از آن وصل می شود.

رله بی‌ متال: رله بی متال یکی از دیگر تجهیزات برق صنعتی است که عمدتاً از آن برای محافظت از موتور الکتریکی در برابر جریان اضافه‌بار استفاده می‌شود و از اتصال دو فلز غیر هم‌جنس به یکدیگر ساخته‌شده است.

کلید مینیاتوری: یکی از پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی، کلید میناتوری است. وظیفه‌ی اصلی کلید میناتوری قطع و وصل کردن و محدود کردن جریان الکتریکی است. علاوه بر این، مکانیزم عملکرد فیوزهای مینیاتوری به دو شکل حفاظت در برابر اضافه‌بار (بی‌ متالی) و حفاظت از اتصال کوتاه (مغناطیسی) صورت می‌گیرد.

کلید اتوماتیک: کلید اتوماتیک که یکی دیگر از تجهیزات برق صنعتی است، از وسایل برقی، مدارهای روشنایی، تجهیزات صنعتی و سیم و کابل‌های مدار در برابر اتصال کوتاه و جریان اضافه‌بار محافظت می‌کند.

کلید حرارتی: کلیدهای حرارتی که از دیگر تجهیزات محافظت‌کننده در برق صنعتی هستند، از کارکرد و امنیت بسیار بالایی برخوردارند. این کلیدها علاوه بر قطع جریان حرارتی، قابلیت قطع کردن جریان مغناطیسی را نیز دارند.

شاسی: به‌منظور ارسال فرمان قطع و وصل به کنداکتور و رله‌ها، از شاسی استفاده می‌شود. بر مبنای نوع فرمان دادن، شکل ظاهری، رنگ و قطر شاسی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

ترمینال ریلی: اتصال تجهیزات برق صنعتی مختلف به یکدیگر، به‌وسیله‌ی ترمینال ریلی انجام‌ شود. ترمینال ریلی دو یا چندطبقه، ترمینال ریلی فشاری و ترمینال ریلی معمولی، از مدل‌های مختلف این تجهیز به شمار می‌روند.

ترانسفورماتور: از اصلی‌ترین تجهیزات برق صنعتی، ترانسفورماتور‌ها هستند. ترانسفورماتور وسیله‌ای است که برای تبدیل جریان متناوب استفاده شود. ترانسفورماتور انواع مختلفی دارد که ازجمله آن می‌توان به ترانسفورماتور جداکننده و ترانسفورماتور عایق و کنترل و منابع تغذیه اشاره کرد.

موتورهای الکتریکی تک فاز و سه فاز

موتور‌های الکتریکی تک فاز و سه فاز از تجهیزاتی هستند که در برق صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل نمایند.

در برق صنعتی از چه ابزار‌هایی استفاده می‌شود؟

پی‌ال‌سی: پی‌ال‌سی یا کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی، از اصلی‌ترین ابزارهای مورداستفاده در حیطه برق صنعتی به شمار می‌رود. از پی‌ال‌سی برای کنترل و مدیریت فرآیندهای تولیدی واحدها و کارخانجات صنعتی مانند خطوط مونتاژ استفاده می‌شود.

از مزایای مهم پی‌ال‌سی در برق صنعتی می‌توان به ضریب ایمنی و اطمینان بالا، دقت و شتاب کارکرد بالا، قابلیت انتقال داده‌ها به سیستم‌های صنعتی و انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد.

سیم و کابل: یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در برق صنعتی، سیم‌ها و کابل‌های برق هستند. سیم برق به‌وسیله‌ی یک هادی الکتریکی منفرد ساخته می‌شود. همچنین کابل‌های برق از سیم‌های مختلف در داخل یک غلاف تشکیل می‌شوند و به انواع کابل برق فشار ضعیف، کابل برق دارای فشار متوسط و کابل فشارقوی تقسیم می‌شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سیم و کابل صنعتی می‌توان به بهره‌مندی از قدرت تحمل شدت‌جریان الکتریکی بالا و دوام و مقاومت مطلوب اشاره کرد.

تابلو برق صنعتی: برای نگهداری از اتوماسیون برق صنعتی و تجهیزات الکتریکی یک مدار، از تابلو برق صنعتی استفاده می‌شود.

تابلو برق صنعتی محفظه بسته‌ای است که تجهیزات الکتریکی و دستگاه‌های مربوط به برق صنعتی در آن قرار می‌گیرد. این قطعه از بخش‌های مختلفی ازجمله بخش کنترل فرمان، بخش توزیع، بخش بانک خازن و بخش اصلی تشکیل‌شده است.

تابلوهای برق صنعتی بر اساس ساختمان و شکل ظاهری، محل نصب و نوع عملکرد به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. از بین این مدل‌ها، تابلو برق سه فاز و تک فاز از محبوب‌ترین انواع تابلو برق در صنعت هستند.

مهم‌ترین کاربرد برق صنعتی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، عمده‌ترین کاربرد برق صنعتی مربوط به حوزه صنعت است. در صنایع مختلف برای روشن و خاموش کردن تجهیزات صنعتی مختلف، به جریان الکتریکی نیاز مبرم است. این امر با استفاده از برق صنعتی به بهترین نحو ممکن اجرایی می‌شود.

پس به‌صورت کلی می‌توان گفت که فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی، مدیریت و کنترل اغلب تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی ازجمله سنگ‌شکن‌ها، فن‌های هوا، هیترهای صنعتی، کانوایرها یا نوارهای نقاله و دستگاه‌های برش با استفاده از برق سه فاز یا برق صنعتی محقق می‌شود.

بازار کار برق صنعتی چگونه است؟

برق صنعتی بیشتر در صنعت کاربرد دارد. با توجه به این‌که در کارهای تولیدی و برای پیشبرد هر نوع فعالیت صنعتی، به مهندسی سیستم الکتریسیته برای کارکرد بهینه‌ی کل سیستم نیاز است، بنابراین در بازار کار، تقاضا برای کسانی که با برق صنعتی آشنایی داشته باشند و بتوانند در این زمینه کار کنند، زیاد است. زمانی که افراد در این رشته متخصص می‌شوند، می‌توانند در یکی از مراکز زیر به کار و کسب تجربه مشغول شوند:

  • پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها
  • کارخانه‌ها و مراکز بزرگ صنعتی
  • کارگاه‌های صنعتی
  • شرکت‌ها و مراکز تابلوسازی
  • فروشگاه‌های تجهیزات برق صنعتی
  • به‌عنوان مدرس در آموزشگاه‌ها و مراکز فنی‌ و حرفه‌ای