Blog

از شرکت زیمنس چه میدانید؟

از شرکت زیمنس چه میدانید؟

تاریخچه شرکت زیمنس

اگر حتی به اندازه یک ماه در حوزه برق صنعتی فعالیت داشته باشید، محال است نام شرکت زیمنس را نشنیده باشید. این شرکت آلمانی یکی از غول های تجهیزات برق صنعتی در دنیا است. البته جالب است بدانید برق صنعتی تنها یکی از حوزه هایی است که زیمنس در آن فعالیت می کند. 

تاسیس شرکتی به نام زیمنس در سال 1847 زمانی اتفاق افتاد که فردی به نام ارنست فون زیمنس به فکر داشتن یک شرکت برای خودش افتاد. بدین ترتیب ارنست موفق شد تا رسما در همان سال 1847 زیمنس را در برلین بنا کند. 

در مورد ارنست فون زیمنس باید خدمتتان عرض کنم که در زمان تاسیس شرکت 30 ساله بود. او به دنبال بهبود بخشیدن تلگرافی الکتریکی ساخته چارلز ویتستون و ویلیام فایر گیل کوک بود که توانست با جورج هالسکه پایه های شرکت زیمنس را بنا کنند. 

 

ورود زیمنس به ایران

می توان گفت ارنست هولتزر بیشترین نقش را در ورود زیمنس به ایران داشته است. وی در سال 1864 و برای آموزش مهندسان تلگراف ایرانی به کشور سفر کرد و فعالیت آموزشی خود را در دارالفنون پی گرفت. در ادامه ارنست مدیریت پیاده‌سازی خطوط تلگراف از کاشان تا اصفهان و از اصفهان تا آباده را نیز بر عهده داشت. با کمک او، ایران صاحب اولین خطوط تلگراف داخلی شد.

 

شرکت زیمنس امروزی

شرکت زیمنس در حال حاضر در ۴ زمینه اصلی سلامت، انرژی، صنعت و زیرساخت فعالیت دارد. این کمپانی در سرتاسر جهان دارای شعبه ها و مراکز نمایندگی و فروش بسیاری می باشد که بیش از ۳۷۰ هزار نیروی کار در آن ها مشغول به کار هستند و درآمد آن ها بر طبق آخرین آمار بدست آمده در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۳ میلیارد یورو بوده است. جالب است بدانید که شعار سازمانی شرکت زیمنس هم اکنون Ingenuity for life می باشد که به معنی نبوغ زندگی است. 

 

محصولات شرکت زیمنس

امروزه بیشترین معروفیت شرکت زیمنس بخاطر تولید تجهیزات برق صنعتی می باشد که در ایران نیز کاربرد های زیادی پیدا کرده اند. قیمت بالای محصولات زیمنس شاید در فروش آن تاثیرگذار بوده باشد اما کیفیت آن در مقابل دیگر برند های این حوزه، غیر قابل مقایسه است. 

در ادامه تمام محصولات تولید توسط بخش برق صنعتی زیمنس را به شما معرفی خواهیم کرد.

اینورتر شرکت زیمنس

اینورترهای شرکت زیمنس (مطرح ترین برند صنعت آلمان) که به اختصار VFD یا درایو سرعت متغیر زیمنس نیز نامیده می‌شوند، جزء اینورترهای استاتیک و فاقد قطعات متحرک هستند که در مدل ها و سری‌های گوناگون تولید می‌شوند تا بتوانند به راحتی پاسخگوی تمامی نیازهای برنامه های صنعتی باشند، از دیگر ویژگی‌های اینورتر زیمنس می‌توان به موارد زیر که باعث برتری این برند گشته است؛ نیز اشاره کرد:

  • توانایی تنظیم و راه اندازی تخصصی دور موتورهای الکتریکی AC (موتورهای سه فاز)
  • قابلیت روشن و خاموش کردن موتور به صورت کنترل‌شده و تنظیم دقیق زمان روشن و خاموش کردن
  • کنترل انواع موتورهای AC و DC
  • بهره گیری از مدهای کنترلی V/F، برداری و گشتاور ثابت
  • توانایی تغییر سرعت موتور از صفر تا چند برابر سرعت نامی موتور
  • قابلیت راه‌اندازی و توقف نرم (که همین امر موجب کاهش تنش‌های وارده به موتور و سایر ادوات دوار و کاهش مصرف انرژی در زمان ترمز و توقف سریع شده است).

 

پی ال سی زیمنس

plc مخفف کلمه Programmable Logic Controller بوده و و نوعی کنترل کننده منطقی برنامه پذیر می باشد. این کنترل کننده امروزه نقش مهمی در مدیریت و برنامه ریزی بخش های صنعتی داشته و منجر به مدیریت بهتر فرایندها در این بخش می گردد.

کنتاکتور زیمنس

 یکی از مهم ترین و پرکاربردترین محصولات برق صنعتی زیمنس، کنتاکتوری میباشد که از ۳ بخش اصلی تیغه، بوبین و محفظه تشکیل شده است . از بخش های فرعی آن می توان از تیغه کمکی و رله حرارتی  نام برد. کنتاکتور از طریق تحریک بوبین به عنوان کلیدی برای قطع و وصل کردن مدارهای قدرت از راه دور استفاده می شود . علاوه بر این در تابلو های برق نیز از آن به عنوان کلید الکترومغناطیسی به کار گرفته می شود . 

از مزایای کنتاکتور زیمنس از محصولات برق صنعتی زیمنس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رفع خطای ناشی از راه اندازی مجدد ماشین(دستگاه) در مواقع خاموشی
  • امکان فرمان از چند محل به صورت اتوماتیک
  • دارای حفاظت بیشتر و اقتصادی تر و ایمن تر
  • عمر بیشتر نسبت به سایر تجهیزات برق صنعتی

 

سافت استارتر زیمنس 

با کمی توجه به نام این مورد از محصولات برق صنعتی شرکت زیمنس می توان به این نتیجه رسید که سافت استارتر (soft starter) چیزی هست که استارت را نرم انجام میدهد و به معنی راه اندازی نرم است، بنابراین شما با وصل کردن این دستگاه به الکتروموتور می توانید الکتروموتور را به صورت نرم راه اندازی کنید.

رله های حفاظتی زیمنس

حفاظت یک المان ضروری برای شبکه، تولیدکنندگان برق و شرکت های صنعتی در هر حوزه ای است. حدودا بیش از ۱۰۰ سال است که زیمنس فناوری های مختلف حفاظتی خود را به همراه ابداعات همیشگی به صنعت برق ارائه کرده است. این پایداری بلند مدت به معنی رضایت بالای کاربران از محصولات و خدمات زیمنس برای مدت های طولانی است. زیمنس یک برند ایده آل برای غلبه بر چالش های سیستم های قدرت هوشمند است.

مهمترین مزیت رله حفاظتی زیمنس جدا کردن قسمت معیوب از دستگاه ها و ادامه کار قسمت های دیگر می باشد. رله های حفاظتی محیط کاربری آسان دارند و دارای امکانات پیشرفته هستند. برای پیکر بندی نیاز به صرف هزینه ندارد و رایگان می باشد. باطری پشتیبان هم احتیاج نخواهید داشت.

کارت های آنالوگ زیمنس

کارت های آنالوگ ورودی، سیگنال های الکتریکی آنالوگ را از سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت نموده و آن ها را به دیتا تبدیل می نمایند.

کلید حرارتی زیمنس

کلید های حرارتی که به کلید های اورلود نیز شناخته می شوند، کلید هایی هستند که وظیفه اصلی آن ها حفاظت از اختلاف بار و جریان می باشد و معمولاً بر سر راه مدار الکتروموتورها بر اساس آمپر و کیلو آمپر قرار می گیرد. 

 

کلید اتوماتیک کمپکت زیمنس

کلید اتوماتیک یک نوع بریکر قابل قطع زیر بار است که جهت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار در موتور‌ها و سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف کننده‌های دیگر استفاده می‌شود.

کلید هوایی شرکت زیمنس

این محصولات برق صنعتی زیمنس، کلیدهای فشار قوی هستند که ۲ وظیفه حفاظت از شبکه و قطع و وصل خط مورد استفاده را بر عهده دارد.

کلید بیمتال شرکت زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس وظیفه حفاظت کننده موتور در برابر جریان های اضافه را بر عهده دارد و از دو نیمه هادی با ضرایب انبساطی متفاوت ساخته می شوند.

مانیتور صنعتی شرکت زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس برای مشاهده پارامترهای اتوماسیون صنعتی زیمنس مانند پی ال سی زیمنس (Siemens PLC) و درایو زیمنس (Siemens Driver) استفاده می شود.

 

نمایندگی زیمنس پیزو الکتریک

بدون شک فروشگاه پیزو الکتریک را می توان یک نمایندگی زیمنس عالی در تهران دانست. این نمایندگی محصولات برق صنعتی زیمنس در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینه برق صنعتی و فروش اینورتر ها و درایو های صنعتی در بازار لاله زار تاسیس شد.

شما میتوانید محصولات برق صنعتی از برترین برند های جهانی را به سادگی و به صورت غیرحضوری از سایت پیزو الکتریک خریداری کنید و در مقصد مورد نظر، سفارش خود را در سریعترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “از شرکت زیمنس چه میدانید؟

    1. یونس گفت:

      سلام وقتت بخیر
      از اینکه نظر خود را در مورد شرکت زیمنس به اشتراک گذاشتید، بسیار سپاسگزاریم. ما خوشحالیم که می دانیم شما از تاریخچه و دستاوردهای ما در صنعت پزشکی آگاه هستید.

      کاملا درست است که شرکت زیمنس در سال 1847 در شهر برلین آلمان تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یک شرکت چند ملیتی با دفتر مرکزی در مونیخ آلمان شناخته می شود.

      همانطور که اشاره کردید، سابقه حضور زیمنس در حوزه پزشکی به سال ها قبل باز می گردد. در واقع، اولین قدم های ما در این زمینه با تولید نخستین تیوب های اشعه ایکس برای تصویربرداری پزشکی برداشته شد. این اختراع انقلابی، راه را برای پیشرفت های چشمگیر در زمینه تشخیص و درمان بیماری ها هموار کرد.

      امروزه، زیمنس به عنوان پیشرو در ارائه طیف گسترده ای از راه حل های نوآورانه در حوزه مراقبت های بهداشتی شناخته می شود. از جمله این راه حل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      سیستم های تصویربرداری پزشکی: شامل دستگاه های MRI، CT اسکن، سونوگرافی و رادیوگرافی دیجیتال
      سیستم های تشخیصی آزمایشگاهی: شامل تجهیزات آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری ها
      سیستم های درمانی: شامل دستگاه های رادیوتراپی، تجهیزات جراحی و سیستم های پشتیبانی زندگی
      راه حل های فناوری اطلاعات: شامل نرم افزار مدیریت اطلاعات بهداشتی و سیستم های پرونده الکترونیکی سلامت
      ما متعهد به ارائه راه حل هایی هستیم که به بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی برای بیماران در سراسر جهان کمک کند.

      از اینکه زمانی را برای به اشتراک گذاشتن نظرتان با ما اختصاص دادید، سپاسگزاریم.

      با احترام.

  1. علی محمدی گفت:

    بزرگترین اختراع زیمنس که دنیا رو متحول کرد، اختراع دینام بود…

    1. admintest گفت:

      پاسخ به نظر مشتری در مورد اختراع زیمنس
      با سلام و احترام،

      ممنون از نظرتون! درسته که دینام یکی از اختراعات مهم زیمنس بود و تاثیر زیادی روی دنیای امروز گذاشت، اما بزرگترین اختراع زیمنس به تنهایی قابل انتخاب نیست.

      زیمنس در طول تاریخ خود اختراعات و نوآوری‌های متعددی داشته که هر کدام در زمان خود تحولات بزرگی رو به وجود آوردند.

      برای مثال میشه به موارد زیر اشاره کرد:

      لوکوموتیو الکتریکی: اختراع لوکوموتیو الکتریکی توسط زیمنس در سال 1881 انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد کرد و به جایگزینی تدریجی موتورهای بخار با موتورهای الکتریکی در راه‌آهن‌ها منجر شد.
      لامپ‌های رشته‌ای کربنی: زیمنس در سال 1879 لامپ‌های رشته‌ای کربنی را اختراع کرد که اولین لامپ‌های الکتریکی تجاری بودند و به روشنایی خانه‌ها و خیابان‌ها کمک کردند.
      ژنراتورهای بادی: زیمنس در سال 1881 اولین ژنراتور بادی را اختراع کرد که به تولید برق از طریق باد کمک کرد.
      تلفن: زیمنس در سال 1876 اولین تلفن را در آلمان اختراع کرد که انقلابی در صنعت ارتباطات ایجاد کرد.
      اشعه ایکس: زیمنس در سال 1895 اولین دستگاه اشعه ایکس را در آلمان ساخت که به پیشرفت علم پزشکی کمک کرد.
      انتخاب بزرگترین اختراع زیمنس به دیدگاه و اولویت‌های هر فرد بستگی داره.

      اما بدون شک، زیمنس یکی از پیشگامان صنعت برق و الکترونیک بوده و اختراعات و نوآوری‌هایش نقش مهمی در دنیای امروز داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *